عکاسی

عکاسی یک رشته هنری ومدرن است و وابسته به ذوق شخصی افراد است...

عکاسی

عکاسی یک رشته هنری ومدرن است و وابسته به ذوق شخصی افراد است...

عکاسی از دیرباز رواج پیدا کرده و هنرمندان عزیز کشور باعث گسترش این رشته در هنرستلنها شدند،تنها عکس است که خاطرات مارا چه خوب چه بد حفظ میکند،امیدوارم که خاطرات خوبی داشته باشیم از عکسامون همگی ...
یا حق...!

بایگانی

درامد شغل عکاسی

دوشنبه, ۱۸ آبان ۱۳۹۴، ۱۲:۱۲ ق.ظ

جاوید رمضانی، عکاس حوزه صنعتی در گفت‌وگو با خبرنگار هنر و اقتصاد هنر آنلاین با بررسی زوایای مالی مختلف در هنر عکاسی اظهار کرد: عکاسی هنر گرانی است و هنرجویان باید با آگاهی از این موضوع وارد عرصه این هنر شوند، البته بیشتر دانشجویان رشته عکاسی پس از ورود به دانشگاه و در همان ابتدا از زبان استادان این رشته با این واقعیت مواجه می شوند. بسیاری از دانشجویان رشته عکاسی پس از ورود به دانشگاه و اطلاع از هزینه هایی که این هنر در بر دارد قید حضور در دانشگاه را می زنند.

وی ادامه داد: علاقه مندان به هنر عکاسی را باید پیش از هر چیز با وضعیت و هزینه های هنر عکاسی آشنا کرد. به نظر من در دفترچه کنکور و در مقابل رشته عکاسی باید بنویسند که این هنر بسیار پر هزینه است. داوطلبان بسیاری برای قبول شدن در این رشته تلاش می‌کنند که متاسفانه پس از قبولی و مواجه شدن با هزینه های موجود از ادامه تحصیل منصرف می شوند.

رمضانی درباره دیگر هزینه های هنر عکاسی گفت: عکاسی هنری است که همواره به تکنولوژی وابسته است و هر روز با تغییرات بسیاری روبه رو می شود. عکاس ها نیز برای همراه بودن با تکنولوژی روز مجبورند همواره تجهیزات خود را به روز کنند که این امر هزینه زیادی را در بر دارد.

وی افزود: عکاس ها در طول دوران عکاسی خود باید بیش از 900 واحد را بگذرانند. عکاس ها باید با عکاسی آنالوگ و تمام زوایای آن آشنا شده سپس با دنیای دیجیتال و عکاسی نوین ارتباط برقرار کنند. امروزه لابراتوار هر عکاس در کامپیوتر اوست و همین امر لزوم آشنایی با دنیای رایانه را برای هر عکاس به وجود آورده است.

این عکاس می گوید: حوزه دیگری که عکاس باید با آن آشنایی داشته باشد بخش فلسفه هنر است. همچنین پس از اتمام دوره تحصیلی، عکاس برای ادامه کار خود و داشتن آتلیه شخصی به سرمایه زیادی نیاز دارد تا بتواند کار خود را ادامه دهد. تمام مواردی که در بالا به آن اشاره کردم همگی از بخش های پر هزینه هنر عکاسی بود.

رمضانی درباره حوزه عکاسی صنعتی گفت: متاسفانه سرمایه داران بخش صنعت با هنر عکاسی آشنا نیستند و اجازه فعالیت در این حوزه را به هر کسی می دهند، در حالی که عکاسی در این بخش یک مبحث کاملا تخصصی است که هر کسی نمی تواند در آن به صورت حرفه‌ای فعالیت کند. سرمایه داران و فعالان بخش صنعت باید تفاوت عکس های ساده را با عکس هایی که تکنیک و هنر در آنها به کار برده شده درک کنند.

این عکاس با اشاره به پر درآمدترین بخش عکاسی تصریح کرد: همه عکاس ها می گویند درآمد بیشتر در بخش های دیگری است که آنها در آن حضور ندارند. اما واقعیت آن است که پر درآمدترین بخش عکاسی مربوط به عکاسی مجالس است.

وی در پایان گفت: برخی ها عکاسی از مجالس را در سطح پایینی از هنر قرار می دهند اما من معتقدم در هر کجایی درست کار کردن و خدمت رسانی درست و حرفه ای به مردم می تواند مفید و مناسب باشد.

امنبع/خبرگزاری هنر ایران

۹۴/۰۸/۱۸