عکاسی

عکاسی یک رشته هنری ومدرن است و وابسته به ذوق شخصی افراد است...

عکاسی

عکاسی یک رشته هنری ومدرن است و وابسته به ذوق شخصی افراد است...

عکاسی از دیرباز رواج پیدا کرده و هنرمندان عزیز کشور باعث گسترش این رشته در هنرستلنها شدند،تنها عکس است که خاطرات مارا چه خوب چه بد حفظ میکند،امیدوارم که خاطرات خوبی داشته باشیم از عکسامون همگی ...
یا حق...!

بایگانی

fine art

دوشنبه, ۲ آذر ۱۳۹۴، ۱۲:۴۵ ب.ظ


عکس فاین آرت چیست؟
هر چند تعریفهای متفاوتی در مورد این نوع عکاسی وجود دارد اما یک سری اصول کلی بر آن حکم فرماست.
عکاسی فاین آرت با نامهای دیگری مانند Art Photography یا Artistic Photography نیز نامیده می شود.

عکس فاین آرت عکسی است که هدف اصلی آن انتقال دید شخصی و استایل خاص هنرمند به مخاطب است. به معنای دیگر، هنرمند می‌خواهد در اثرش به مخاطب بگوید که چگونه دنیا، زندگی و محیط را می‌بینید و چه احساسی نسبت به آنها دارد.

مشخص است که در این نوع عکاسی هنرمند باید بر تمام مراحل کار از ابتدا تا انتها مسلط باشد و بتواند آنها را کنترل کند تا به هدف خود برسد.

این نوع عکاسی در نقطه مقابل عکاسی مستند و عکاسی سفارشی ( تبلیغاتی- صنعتی - ...) قرار می‌گیرد. چرا که در این نوع عکاسی هدف هنرمند واقعیت، جنبه استنادی و یا رضایت مشتری خاص نیست.

این نوع عکسها نیز قابلیت فروش دارند اما بر خلاف عکسهای سفارشی، هنرمند است که دید و سیلقه خود را به مخاطب عرضه می‌کند و مشتری خاص خود را می‌یابد.

این شاخه عکاسی مطمئنا با برخی شاخه‌های دیگر هم پوشانی دارد مانند عکاسی منظره، عکاسی پرتره و ...

در مورد عکاسی منظره و طبیعت دو رویکرد می‌توان متصور شد: رویکرد استنادی و رویکرد هنری. در نوع اول وجه مستند باید حفظ شود اما در نوع Fine Art Landscape نیازی به این امر نیست. هنرمند می تواند بر اساس نیازش از هر وسیله‌ای مانند ادیتهای خاص استفاده کند.

باز هم تکرار می‌کنم که گاهی در مورد این نوع عکاسی اختلاف نظرهایی وجود دارد که واقعا آیا به یک عکس خاص می‌توان این عنوان را اطلاق کرد یا خیر.

اما به نظر می‌رسد با توجه به اهمیت قضیه و نیز آشنایی بیشتر با این شاخه مهم و ویژگی‌های آن، وجود چنین شاخه ای در فروم بی فایده نباشد.

Sarah moon در مقدمه کتابش با عنوان Unlikeness نوشته است که:  "عکاسی از وهم، فقدان و زوال، تضاد و زیبایی، کار آسانی نبود به همین علت به دنبال تصویرگری احساس رفتم که آن، بسی مشکل‌تر بود."

اما عکس، تلاشی است برای خلق یک رویای موقت در میانه یک دنیای واقعی و تلخ. وهم، زوال، تضاد، زیبایی و احساس، همگی در این عکس جلوه‌گرند. 

عنوان این عکس، مورگان، ارجاعی دارد به نام خواهر آرتورشاه، پادشاه قرن ششم انگلیس که پس از واپسین جنگ (نبرد کملان)، شاه زخمی را به Avalon برد تا درمان کند. 

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۰۹/۰۲
sara molafathi

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی