عکاسی

عکاسی یک رشته هنری ومدرن است و وابسته به ذوق شخصی افراد است...

عکاسی

عکاسی یک رشته هنری ومدرن است و وابسته به ذوق شخصی افراد است...

عکاسی از دیرباز رواج پیدا کرده و هنرمندان عزیز کشور باعث گسترش این رشته در هنرستلنها شدند،تنها عکس است که خاطرات مارا چه خوب چه بد حفظ میکند،امیدوارم که خاطرات خوبی داشته باشیم از عکسامون همگی ...
یا حق...!

بایگانی

4نکته مهم برای پلاریزِه کردن

دوشنبه, ۲ آذر ۱۳۹۴، ۱۲:۳۲ ب.ظ


4نکته مهم برای پلاریزِه کردن

استفاده از فیلتر پولاریزه در عکاسی منظره یکی از راه های اصلی دستیابی به آسمان های شفاف و تیره و خلق تصاویر واقعی است. در این پست قصد دارم به ۴ نکته در استفاده درست از فیلترهای پولاریزه بپردازم:

 

فیلترهای پولاریزه فقط یک کاربرد دارند که اصلی ترین نیز، محسوب می شود: تاریک کردن آسمان آبی. به این ترتیب کنتراست بالایی بین آسمان و ابرها پدید آمده و منظره ایده آلی از طبیعت یا عکاسی ساختمان، برایمان رقم می خورد.
فیلترهای پولاریزه همچنین باعث حذف انعکاس های ناخواسته از سطوح شفاف و شیشه ها می شود. آنها شما را قادر می سازند که تصاویر با قدرت رنگی بالا از آبشارها، دریا و رودخانه ها داشته باشید.
فیلترهای پولاریزه نور ورودی به سنسورهای دوربین را کاهش داده و باعث بالا رفتن کیفیت نور تابیده شده به سنسورها می گردد. به این ترتیب، شما راحت تر می توانید به ثبت تصاویر در نورهای طبیعی بپردازید.

استفاده درست از فیلتر پولاریزه

 

انتخاب
فیلترهای پولاریزه در دو نوع مربعی و پیچی در دسترس می باشند. مدل پیچی بیشتر در بین عکاسان رواج دارد. فیلترهای پیچی روی لنز مخصوص خود سوار می شوند ولی مدل مربعی سازگاریافته برای لنزها با تنوع بسیار است.

 

چرخش فیلتر

تمام فیلترهای پولاریزه، نیاز به چرخش دارند تا اثر این چرخش  در تصویری که از آسمان به دست می آید، نمود داشته باشد. زمانی که به سمت آسمان فوکوس می کنید، فیلتر را به آرامی بچرخانید تا از طریق منظره یاب یا صفحه نمایش دوربین، آسمان را تیره تر ببینید. در این حالت چرخش فیلتر را متوقف سازید.

 

کنترل سرعت شاتر 
استفاده از فیلتر پولاریزه، باعث کاهش نور ورودی به سنسور خواهد شد، بنابراین نیاز است که شما کنترل مناسبی بر روی سرعت شاتر داشته باشید. با کنترل سرعت شاتر، بحث حرکت های دوربین هم جلوه می نماید که استفاده از سه پایه جوابگوی مناسبی به این مشکل خواهد بود.

تماشای آسمان
فیلترهای پولاریزه برای تیره کردن آبی آسمان برنامه ریزی شده اند اما در هنگام عکاسی با لنزهای زاویه باز، تاثیرات بیشتری را در آسمان، از آنها شاهد هستیم. آسمان با ابرهای اغراق شده باعث می شود که چرخش های ناخودگاه فیلتر را کاهش دهیم یا حذف نماییم و از اشباع رنگ در آبی آسمان لذت ببریم.

منبع:برشین بلاگ

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۰۹/۰۲

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی